(O)drži moj korak! drži korak i dalje

30. srpnja 2021.

U srpnju 2021. završila je provedba projekta (O)drži moj korak! nakon 26 mjeseci provedbe, a koji je rezultirao razvojem programa izobrazbe za mlade koristeći volontiranje, osnivanjem 2 srednjoškolska volonterska kluba te umrežavanjem lokalnih dionika u promociji održivog razvoja kroz volontiranje.

U partnerskim školama, Gimnaziji Sisak i Srednjoj školi Ivana Trnskoga iz Hrvatske Kostajnice, proveden je niz edukacijskih modula usmjerenih na razumijevanje primjene ciljeva održivog razvoja u svakodnevnom životu, provođenju vršnjačkih radionica na teme održivog razvoja te uspostavljanje i rad dva školska volonterska kluba koja promoviraju održivi razvoj.

U rad školskih volonterskih klubova VOGSI – Volonterski klub Gimnazije Sisak i Srcem drugima – Volonterski klub SŠ Ivana Trnskoga aktivno se uključilo 125 učenika koji su volontirali 1.673 sati. Članice i članovi kluba provodili su vršnjačke radionice i volonterske akcije sukladno školskih volonterskim programima koji su obradili 11 od 17 ciljeva održivog razvoja.

Uključivanje u rad školskih volonterskih klubova pokazalo je da doprinosi povećanju kompetencija učenika i to: 1. Kompetencija pismenosti – 50%, 2. Kompetencija višejezičnosti – 65%, 3. Matematičke kompetencije i  osnovne kompetencije u prirodoslovlju, tehnologiji i inženjerstvu – 58%, 4. Digitalne kompetencije – 43%, 5. Osobne i socijalne kompetencije i Učiti kako učiti kompetencije – 52%, 6. Kompetencije građanstva – 50%, 7. Poduzetničke kompetencije – 57% i 8. Kompetencije vezane za Kulturnu svijest i izražavanje – 58%.

Zanimljivi su neki od citata učenika iz vanjske evaluacije projekta:

“Način pristupi temi koja je svima nama nova mi je jako pozitivan i na prvu me se dojmilo. Automatski sam htio još više i više dobiti tog znanja.”

“Prvenstveno sam shvatio osnove održivog razvoja te mi je to dalo motivaciju za nadogradnju budućeg znanja. Kroz radionice sam stekao više samopouzdanja poput javnog govora i formalne komunikacije. Upoznali su nas s osnovnim pravilima volontiranja, saznao sam tek na edukaciji da postoje pravila kojih se treba držati. Volontiranje je dotada bilo u mojoj percepciji da radim samo nešto da pomognem drugom.”

“Jako mi je drago što se profesori nisu postavili visoko, nego su se spustili na naš nivo, sve ide kroz dogovor i raspravu. U komunikaciji smo više neformalni nego formalni.”

“Mislim da trebamo imati volonterski klub u školi. Dok se nisam uključila u volonterski klub, nisam znala da neke institucije postoje.”

Projektni tim izradio je nekoliko preporuka zasnovanih na iskustvu provedbe projekta:

  1. Uključiti učenike i nastavnike u zajedničko planiranje obrazovnog sadržaja – doprinosi demokratizaciji škole, vlasništvom nad obrazovnim procesom, osobnom rastu učenika, učenju životnih vještina i aktivnom građanstvu.
  2. Osigurati uvjete za uključivost svih učenika – bez obzira na veličinu mjesta i putovanje učenika te osigurati stabilni internetski signal kao bi se aktivnosti mogle nesmetano provoditi online putem.
  3. Ostvariti sinergiju obrazovnih programa udruga i škola.
  4. Vrednovati i osigurati podršku nastavnicima u stvaranju sadržaja među-predmetnih tema.
  5. Školski volonterski klubovi su izvrstan alat za učenje i vježbanje životnih vještina i aktivnog građanstva.

Projekt „(O)drži moj korak!“ financira Ured za udruge vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko – hrvatski program suradnje. Nositelj projekta je Agencija lokalne demokracije Sisak, a partneri su Gimnazija Sisak, Srednja škola „Ivana Trnskog“ Hrvatska Kostajnica te Sisačko – moslavačka županija. Cilj projekta je doprinos promociji partnerstva organizacija civilnog društva i odgojno – obrazovnih ustanova u području volonterstva koje doprinosi socijalnoj i ekonomskoj koheziji te održivom razvoju u Sisačko – moslavačkoj županiji.

———–

Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Stajališta izražena u ovom tekstu isključiva su odgovornost Agencije lokalne demokracije Sisak.

Traži

Arhiva

Registriraj se i primaj novosti

Nove objave