Tijekom ožujka predstavnici Platforme za razvoj školskog volontiranja predstavili su rezultate istoimenog projekta u četiri županije.
Nakon Zagreba 8. ožujka, Platforma je u periodu od 25. do 27. ožujka 2024. predstavljena u Karlovcu, Osijeku i Sisku. Okupili su se predstavnici odgojno-obrazovnih ustanova, organizacija civilnog društva i donositelja odluka kako bi razmijenili iskustva, ideje te raspravili ključne aspekte doprinosa školskog volontiranja u obrazovanju djece i mladih na teme socijalne pravde i aktivnog građanstva.
Paula Raužan iz Agencije lokalne demokracije Sisak, predstavila je „Platformu za razvoj školskog volontiranja“, koja je jedinstveni primjer neformalne mreže škola i udruga u Hrvatskoj, a služi kao mjesto edukacije, razmjene iskustava te zagovaranja prema donositeljima odluka. Predstavila je i mrežnu stranicu Platforme koja na jednom mjestu obuhvaća teme i resurse iz područja školskog volontiranja – https://skolskovolontiranje.
Barbara Marjanović iz Agencije lokalne demokracije Sisak, predstavila je osnovne rezultate projekta koji se provodio tijekom zadnjih 18 mjeseci, a rezultirao je uspostavljanjem Platforme, provođenjem Istraživanja o potrebama u području volontiranja i građanskog odgoja u školama na području Sisačko-moslavačke županije, osnivanjem volonterskog kluba Strukovne škole Sisak, provođenjem sedam volonterskih akcija na teme socijalne pravde, izradom Priručnika o obrazovanju na teme socijalne pravde kroz volontiranje te preporukama prema donositeljima odluka na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou.
Tina Đaković iz Kuće ljudskih prava, predstavila je priručnik “Školski volonterski klubovi kao platforma za obrazovanje o socijalnoj pravdi” kao važan alat za odgojno-obrazovne djelatnike koji žele razvijati sadržaje za obrazovanje djece i mladih o socijalnoj pravdi kroz rad školskih volonterskih klubova.
Na predstavljanju u Sisku 27. ožujka 2024., sudionici su imali priliku iz prve ruke čuti više o radu Platforme, organizaciji i provedbi akcija na teme socijalne pravde te uključenju učenika u volonterske aktivnosti. Gabrijela Kramarić Eid, pedagoginja i koordinatorica školskog volonterskog kluba Strukovne škole Sisak, zajedno s Jasnom Anušić, nastavnicom engleskog jezika i koordinatoricom školskog volonterskog kluba OŠ Mate Lovraka Petrinja, predstavile su svoja iskustva i iskustva učenika uključenih u projekt. Učenici se rado uključuju u planiranje i provođenje volonterskih aktivnosti kroz koje mogu doprinijeti razvoju solidarnosti u svojoj zajednici te uz malu podršku škole, donose nove ideje koje doprinose kvalitetnijoj odgojnoj i obrazovnoj ponudi škole.
Predstavnici „Platforme za razvoj školskog volontiranja“ istaknuli su glavne preporuke za poboljšanje uvjeta za razvoj školskog volontiranja, ali i volontiranja općenito, a te preporuke poslane su i donositeljima odluka:
- Pokretanje županijske godišnje volonterske nagrade, s razvojem volontiranja u odgojno-obrazovnim ustanovama kao jednom od kategorija nagrađivanja,
- Pokretanje lokalnih volonterskih nagrada u Sisačko-moslavačkoj županiji,
- Prilagođena stručna usavršavanja za voditelje županijskih stručnih vijeća iz područja građanskog odgoja na teme socijalne pravde, aktivnog građanstva i uključivanja ranjivih skupina,
- Direktno financiranje aktivnosti volonterskih klubova škola iz proračuna osnivača,
- Razvoj modela financiranja aktivnosti školskih volonterskih klubova iz Europskog socijalnog fonda plus i/ili nacionalnih sredstava.
Sve zainteresirane škole i organizacije civilnog društva pozivamo da iskažu svoj interes za suradnju s „Platformom za razvoj školskog volontiranja“ ispunjavanjem obrasca koji se nalazi na poveznici OVDJE.
Aktivnost je dio projekta Platforma za razvoj školskog volontiranja kojeg provodi Agencija lokalne demokracije Sisak u partnerstvu sa Strukovnom školom Sisak, Kućom ljudskih prava Zagreb i Norsensus Mediaforumom.
Projekt „Platforma za razvoj školskog volontiranja“ podržan je kroz Fond za aktivno građanstvo, sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EPG grantova.